e hënë, 1 dhjetor 2008

Ramayana by Daw Suu

ရာမယဏ
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္

အေရွ႕တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ မထိုက္တန္ဘူးတို႔၊ အေရွ႕တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈအရ ျပည္သူလူထုဟာ မိမိကိုယ္မိမိ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္း မရွိဘူးတို႔ ဒီလို ေျပာတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။

အရင္အပတ္က ဆိုရင္ အိႏိၵယႏိုင္ငံက ဇာတ္ႀကီး ၂ ခုျဖစ္တဲ့ မဟာဘာရတ နဲ႔ ရာမယဏ ကို အေျခခံၿပီးေတာ့ အေရွ႕တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈဟာ လူထုရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြ၊ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ၊ လူထုရဲ႕ အင္အားေတြကို ဘယ္ေလာက္ အေလးထားတယ္ ဆိုတာကို ေဖာ္ျပသြားခ်င္ပါတယ္ လို႔ က်မ ေျပာခဲ့ပါတယ္။

ဒီအပတ္မွာေတာ့ ရာမယဏ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး အေၾကာင္း က်မ ေျပာျပပါမယ္။ ရာမဇာတ္ ဆုိတာဟာ သူတို႔ အိႏၵိယမွာ ရာမယဏလို႔ ေခၚပါတယ္။ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ႏိုင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈေတြ အေပၚမွာ အင္မတန္မွ ၾသဇာ လႊမ္းမိုးမႈရွိတဲ့ ဇာတ္ႀကီး တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ ဒီဇာတ္ႀကီးဟာ ဘာျဖစ္လို႔ အေရွ႕တိုင္း ႏိုင္ငံေတြေပၚမွာ ၾသဇာလႊမ္းမိုးမႈ ရွိသလဲ ဆိုတာ စဥ္းစားဖို႔ လိုပါတယ္။ ရာမ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး ဆိုတာ ‘မင္းေကာင္း’ အေၾကာင္းပဲ လို႔ ဒီလိုပဲ က်မက ျမင္တယ္။ ေကာင္းတဲ့မင္းမ်ား၊ ျမင့္ျမတ္တဲ့ မင္းမ်ားဟာ ဘယ္လို လုပ္တယ္၊ ဘယ္လို ကိုင္တယ္၊ ဘယ္လို ဆက္ဆံတယ္၊ ဒါ … ႏိုင္ငံေရးဘက္က ၾကည့္ရင္ အမ်ားႀကီး ျမင္ပါတယ္။ က်မ ႏိုင္ငံေရး အျမင္နဲ႔ ေျပာမွာပါ။ ဘာသာေရး အျမင္နဲ႔ ေျပာမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ေလာကီအျမင္နဲ႔ ေျပာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပထမ စၿပီးေတာ့ ဇာတ္ေၾကာင္း ဆင္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ရာမမင္းသားဟာ၊ ရာမမင္းသားရဲ႕ အျပစ္ေၾကာင့္ပဲ ဆိုပါေတာ့၊ ေတာထြက္သြားရတာ ျဖစ္တယ္။ ဒါကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာအျမင္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ ဝဋ္လိုက္တာေပါ့ေလ။ ကံ ကံ ၏ အက်ဳိး၊ ကိုယ္လုပ္သလို ကိုယ္ျဖစ္တာ၊ ဝဋ္လိုက္တဲ့ အက်ဳိးေပါ့။ ဒီ … ရာမမင္းသားရဲ႕ ခမည္းေတာ္ႀကီးဟာ မင္းသား ဘဝတုန္းက (ဒါ ဟိႏၵဴ ဇာတ္ေတာ္ႀကီးထဲက က်မ ေျပာတာေနာ္၊ ဟိႏၵဴဇာတ္ေတာ္ႀကီးထဲက ဆိုေတာ့ ျမန္မာမ်ား သိတဲ့ ရာမဇာတ္ထက္ ပိုၿပီး အေသးစိတ္ ပါပါတယ္။) သူအရင္ မင္းသား ဘဝတုန္းက တခါက်ေတာ့ သူ ေတာလိုက္ထြက္တယ္ တဲ့။ ေတာလိုက္ထြက္တဲ့ အခါမွာ သူက ေတာတိရိစၦာန္ တစ္ေကာင္ထင္ၿပီးေတာ့ ခ်ိန္ၿပီးေတာ့ ပစ္လိုက္တာပါ။ တကယ္တမ္း သြားၾကည့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ တိရိစၦာန္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ လူျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလူကလည္း ရေသ့ေလးေပါ့ေလ။ (သု၀ဏၰသာမ ဇာတ္နဲ႔ နည္းနည္း ဆင္တယ္။) သူရဲ႕ မ်က္စိ မျမင္တဲ့ မိဘအိုႀကီး ၂ ပါးကို လုပ္ေကြၽးေနတဲ့ ရေသ့ေလး ျဖစ္တယ္။ ရေသ့ေလးဟာ သူ႔မိဘ ၂ ပါးထံ ေခၚသြားပါ ဆိုၿပီးေတာ့ ကြယ္လြန္သြားတယ္။ ကြယ္လြန္သြားေတာ့ မင္းသားက ရေသ့ေလးရဲ႕ မိဘ ၂ ပါးထံ သြားၿပီးေတာ့ ဒီလိုပဲ သူဟာ မွားၿပီးေတာ့ ျမားနဲ႔ ပစ္လိုက္တာမို႔ သူတို႔သားဟာ ကြယ္လြန္သြားၿပီလို႔ ေျပာေတာ့၊ မိဘမ်ားက သူ႔ကို က်ိန္ဆဲလိုက္တယ္ တဲ့။ “သူတို႔မွာ အားကိုးစရာ ဆိုလို႔ ဒီသားပဲရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ဒီလို လုပ္ခဲ့တဲ့သူဟာ အသက္ႀကီးလာတဲ့ အခါက်ရင္ အားကိုးစရာ သားမရွိဘဲနဲ႔ စိတ္ ဆင္းဆင္း ရဲရဲနဲ႔ ေသပါေစေသာဝ္” ဆိုၿပီးေတာ့ က်ိန္ဆဲလိုက္တယ္ လို႔ ဒီလိုအေျပာရွိတယ္။

ေနာက္က်ေတာ့ ဘုရင္ျဖစ္လာၿပီး ရာမမင္းသားနဲ႔တကြ တျခားသားေတာ္ ၃ ပါး ဖြားျမင္ေတာ္မူတယ္။ ရာမမင္းသားဟာ အဘက္ဘက္က ေတာ္တယ္။ မင္းက်င့္တရား ဆယ္ပါးနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္မယ့္ မင္းသားဆိုတဲ့ လကၡဏာ အားလံုး ရွိၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ ရာမမင္းသားကို ျပည္သူ လူထုကလည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ ခ်စ္တယ္။ မိမိတို႔ကို တေန႔က်ရင္ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ အုပ္စိုးသြားမယ့္ ဘုရင္ေကာင္း ျဖစ္လာမယ္ဆိုတာကို လက္ခံၿပီးသား ျဖစ္တယ္။

ဒါေပမယ့္ အားလံုးက ဒီလိုလက္ခံထားေသာ္လည္း ရာမမင္းသားရဲ႕ ညီေတာ္ ဘာရတ ရဲ႕ မိခင္ျဖစ္တဲ့ မိဖုရားဟာလည္း သူ႔ရဲ႕ သားကို ဘုရင္ ျဖစ္ေစခ်င္လို႔ ခမည္းေတာ္ႀကီးကို “အရင္တုန္းက ေပးထားတဲ့ ကတိအတိုင္း၊ သူေတာင္းထားတဲ့ ဆု ၂ဆုကိုေပးမယ္ဆိုတဲ့ ကတိအတိုင္း၊ သူ႔သားကို ဘုရင္ေျမွာက္ၿပီးေတာ့၊ ရာမမင္းသားကို ၁၄ ႏွစ္တိုင္တိုင္ ေတာထြက္သြားပါေစ” ဆိုၿပီးေတာ့ ေတာင္းဆိုတယ္။ ေတာင္းဆိုေတာ့ ဘုရင္ႀကီးက သူ မလုပ္သင့္တဲ့ ကိစၥ ဆိုၿပီး ျငင္းတယ္။ ျငင္းေပမယ့္လည္း သူ ကတိမတည္ရာ ေရာက္တာေပါ့။ အစတုန္းကေတာ့ ဆု ၂ဆုေဆာင္းႏိုင္တယ္၊ ေတာင္းတာေပးမယ္လို႔ ေျပာထားၿပီးမွ၊ အခုေတာ့ မေပးေတာ့ဘူး ဆိုေတာ့ သူဟာ အင္မတန္ “ကတိပ်က္တဲ့မင္း”။
ကတိပ်က္တဲ့ ဘုရင္ဆိုတာ အင္မတန္မွ ရွက္စရာေကာင္းတဲ့ မင္းပဲ၊ ဒီေတာ့ သူ သိပ္ၿပီး ရွက္ေတာ့ မ်က္ႏွာ မသာယာဘူး။ သားေတာ္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေမးတယ္ တဲ့၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္ေတာင္မွ မ်က္ႏွာ မသာသလဲ ဆိုေတာ့ ဘုရင္ႀကီးက ဘာမွမေျပာခင္ ဟိုမိဖုရားက ဝင္ၿပီးေတာ့ေျပာလိုက္တယ္၊ “သူ႔ကို ဒီလို ကတိေပးခဲ့တယ္။ အခု ဒီကတိကို မတည္ပါဘူး” ဆိုၿပီးေတာ့ ဝင္ေျပာေတာ့ ရာမမင္းသားက၊ သားေကာင္းမ်ား ဆိုတာ ဖခင္မ်ားရဲ႕ ကတိ တည္ေရးအတြက္ ဦးတည္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေဆာင္ရမယ္၊ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ခမည္းေတာ္ေပးခဲ့တဲ့ ကတိကိုတည္ပါေစ၊ သားေတာ္ ေတာထြက္ပါမယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ ေတာထြက္ခဲ့တယ္။
ဒီဇာတ္ဟာ ဘာျဖစ္လို႔ လူႀကဳိက္မ်ားခဲ့သလဲဆိုေတာ့ ဒီဇာတ္ထဲမွာပါတဲ့ မင္းညီမင္းသား ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ မင္းေကာင္း ပီသတယ္။ ရာမမင္းသားဟာလည္း မင္းေကာင္းျဖစ္မယ့္ မင္းသားတစ္ပါး ပီသတယ္။ ရွင္ဘုရင္ႀကီးကလည္း သူ႔ အျပစ္ေတာ့ သူရွိတာေပါ့ေလ၊ ဒါေပမယ့္ သူတတ္ႏိုင္သမွ် သူ႔ တိုင္းျပည္ကို ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္ အုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ သူ႔တိုင္းျပည္ဟာ သူ႔ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ ေအာက္မွာ အင္မတန္မွ ေအးေအး ခ်မ္းခ်မ္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရႊင္ရႊင္ ရွိတယ္ လို႔ ဆိုတယ္။
ရာမမင္းသားရဲ႕ ညီေတာ္ကလည္း သူ႔ကို နန္းေပးမယ္ ဆိုေတာ့ သူက လက္မခံဘူး။ သူ႔ရဲ႕ ေနာင္ေတာ္သာလွ်င္ ဘုရင္ ျဖစ္ထိုက္တယ္။ သူဟာ ေနာင္ေတာ္ေလာက္လည္း အရည္အခ်င္း မရွိပါဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ သူက လက္မခံဘူး။ ဟာ… ငါရရင္ေတာ့ ယူလိုက္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ လံုးလံုး မရွိဘူးေနာ္။ ဒါေတာင္ တရားဝင္ ေပးတာ၊ လုၿပီးေတာ့ မခြဲႏိုင္ မခြာႏိုင္ တြယ္တာေနတာ မဟုတ္ဘူး။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ရာမမင္းသားဟာ ေတာထြက္သြားရွာၿပီ။ သူရဲ႕ ညီေတာ္ ဘာရတ က “ေနာင္ေတာ္ ျပန္လာပါ။ ညီေတာ္အေနနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ႏိုင္တဲ့ အရည္ အခ်င္းလည္း မရွိဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္သင့္တာလည္း မဟုတ္ဘူူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ ၾကြလာေတာ္မူပါ” ဆိုေတာ့ ဟိုက ျငင္းတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ “သားေကာင္းမ်ားဟာ ဖခင္ ကတိတည္ေရး အတြက္ လုပ္ေပးရမယ္၊ ဖခင္မ်ားဟာ အထူးသျဖင့္ မင္း ဆိုလို႔ရွိရင္ ကတိ တည္ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ၁၄ ႏွစ္တိုင္တိုင္ေတာ့ သူျပန္မလာဘူး။ ” ဆိုၿပီးေတာ့ ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ညီေတာ္က “သူဟာ ဘုရင္မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီႏိုင္ငံရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့၊ တကယ့္ တရားဝင္ စစ္မွန္တဲ့ ဘုရင္ဟာ ရာမမင္းသား ျဖစ္ပါတယ္” ဆိုၿပီးေတာ့ ပလႅင္ေပၚမွာ ဘယ္ေတာ့မွ မထိုင္ဘူး လို႔ ဒီလိုပဲေျပာတယ္။ ပလႅင္ေပၚမွာ ရာမမင္းသားရဲ႕ ဖိနပ္တစ္ရံကို တင္ထားၿပီးေတာ့၊ ဒီမင္းသားဟာ ပလႅင္ေအာက္ကေန ထိုင္ၿပီးေတာ့ တိုင္းေရး ျပည္ေရးကို စီရင္ေတာ္မူတယ္လို႔ ဒီလိုပဲ အဆိုရွိတယ္။ အဲဒီေလာက္ သူကလည္း မင္းသားေကာင္းမ်ားရဲ႕ အရည္အခ်င္းနဲ႔ ျပည့္စံုတယ္။
သူ႔ခမည္းေတာ္ႀကီး ခမ်ာေတာ့ နတ္ရြာစံသြားရွာတယ္၊ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့။ ဟိုတုန္းက သူ က်ိန္ဆဲခံထားရတဲ့ အတိုင္းပဲေပါ့။ သူ႔သားေတာ္ဟာ သူအတြက္ေၾကာင့္ ေတာထြက္သြားရတယ္ ဆိုတဲ့ စိတ္နဲ႔ ဝမ္းနည္း ပက္လက္ နဲ႔ပဲ နတ္ရြာစံ သြားတယ္။
ေနာက္ပိုင္း ဇာတ္လမ္းကို ျမန္မာႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားက သိၾကပါတယ္။ ရာမမင္းသားနဲ႔ သီတာမင္းသမီး ေတာထြက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ပါသြားတာက ရာမမင္းသားရဲ႕ ညီေတာ္ လကၡဏ။ ညီေတာ္ လကၡဏ ဆိုတာကလည္း မင္းသား ေကာင္းမ်ားရဲ႕ အရည္အခ်င္းနဲ႔ အင္မတန္မွ ျပည့္ဝတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ေနာင္ေတာ္နဲ႔ ေနာင္ေတာ္ရဲ႕ ၾကင္ယာေတာ္ကို သူ ဘယ္ေလာက္ က်ိဳးက်ိဳးႏြံႏြံ၊ ၾကည္ၾကည္ၫိုၫို၊ ေလးေလးစားစားနဲ႔ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တယ္ဆိုတာ မွတ္တမ္းတင္ေလာက္တယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ တခ်ိဳ႔က ‘ေနာက္လိုက္ေကာင္း ဆိုရင္ လကၡဏ မင္းသားလို ျဖစ္သင့္တယ္’ လို႔ ဒီလိုပဲ ေျပာတယ္။ ေနာက္လိုက္ေကာင္းဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္အေပၚမွာ အင္မတန္မွ သစၥာရွိတယ္။ ရဲရဲ ရင့္ရင့္နဲ႔ အကာအကြယ္ေပးတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ေနာင္ေတာ္ကို ခ်စ္သလိုပဲ၊ သူ႔ရဲ႕ မရီးကိုလည္း အင္မတန္မွ ေလးစားတယ္။ အေမတစ္ေယာက္လို သူဆက္ဆံတယ္။ ဒီလို ျပဳစု ဆက္ဆံၿပီးေတာ့ အရာရာမွာ ညာလက္ရံုး သဖြယ္ ေနခဲ့ၿပီးေတာ့၊ ရာမ မင္းသားနဲ႔ ဒႆဂီရိ ေခါင္းဆယ္လံုး ဘီလူးတို႔ စစ္ေတြ ဘာေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့အခါမွာလည္း ရာမ မင္းသားရဲ႕ ေဘးကေနၿပီးေတာ့ တခ်ိန္လံုး တိုက္ခဲ့တယ္။

ဒႆဂီရိ ဘီလူးနဲ႔ ရာမမင္းသားတို႔ စစ္ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းကလည္း အမ်ား သိၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒႆဂီရိက သီတာ မင္းသမီးကို ခိုးသြားတယ္။ ခိုးသြားၿပီးေတာ့ ဟာႏုမာန္ ေမ်ာက္မင္းတို႔နဲ႔ လိုက္ၿပီးေတာ့ တိုက္ၾကတယ္။ တိုက္ၾကၿပီးေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ က်မတို႔သိတဲ့ ပံုျပင္ေတြမွာဆိုရင္ ဒႆဂီရိ အေပၚမွာ အႏိုင္ယူၿပီးတဲ့ အခါက်ေတာ့ ရာမမင္းသား၊ သီတာ မင္းသမီး၊ လကၡဏ မင္းသားတို႔ ျပန္လာၿပီး ရာမမင္းသားကေန နန္းျပန္ယူၿပီး အားလံုး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ရႊင္ရႊင္နဲ႔ ၿပီးဆံုးသြားတယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာမ်ဳိး ဒီေလာက္ပဲ သိၾကရတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဟိႏၵဴဇာတ္ေတာ္ႀကီးမွာက အဲဒီေလာက္နဲ႔ မၿပီးေသးဘူး။ ရာမ မင္းသားဟာ သူ႔ရဲ႕ ေနျပည္ေတာ္ကို ျပန္ေရာက္သြားၿပီ ဆိုေတာ့ ျပန္ၿပီး နန္းတက္တဲ့အခါက်ေတာ့ (မင္းေကာင္းမ်ား ဆိုတာက ျပည္သူလူထုရဲ႕ စိတ္ထားက ဘယ္လို ရွိတယ္၊ ျပည္သူ လူထုထဲမွာ ဘာေတြေျပာေနတယ္ ဆိုတာကို အၿမဲ နားစြင့္၊ နားေထာင္ေနရတယ္။) နားစြင့္၊ နားေထာင္ေနေတာ့ ဘယ္လို အသံေတြ ထြက္လာသလဲ ဆိုေတာ့ သီတာ မိဖုရားဟာ ဒႆဂီရိ ေခါင္းဆယ္လံုး ဘီလူးရဲ႕ နန္းေတာ္မွာ ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ ေနခဲ့ရသလဲ၊ ဒီလို အျခားသူရဲ႕ နန္းေတာ္ထဲမွာ ေနခဲ့တဲ့ မိဖုရားဟာ သန္႔စင္တယ္လို႔ သူတို႔ မယူဆႏိုင္ဘူး။
ဒီလို ေျပာလာေတာ့ မင္းေကာင္း မင္းျမတ္မ်ား ဆိုတာ ျပည္သူ လူထု ေျပာတာကို လ်စ္လ်ဴရႈ မထားဘူး။ ငါ့မိန္းမ ေျပာရပါ့မလား ဆိုၿပီးေတာ့ အားလံုး အင္းစိန္ထဲ ထည့္လို႔ မရဘူး။ မင္းေကာင္းမင္းျမတ္မ်ားဟာ ဒီလိုလုပ္လို႔မရဘူး။ မိဖုရားကလည္း သူဟာ အင္မတန္ ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းပါတယ္။ သူကမေၾကာက္ပါဘူး။ ဒါကို ျပရဲပါတယ္ဆို ၿပီးေတာ့ မီးပံုထဲကို ဆင္းျပတယ္။ မီးပံုထဲကို ဆင္းၿပီးေတာ့ ျပေသာ္ျငားလည္း မီးက သူ႔ကို မေလာင္ဘူး။ သူ႔ရဲ႕ ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းမႈေၾကာင့္ မီးကလည္း အႏၱရာယ္ မျပဳႏိုင္ဘူးလို႔ ျပလိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း အားလုံး ေကာင္းသြားၿပီလို႔ ဒီလိုပဲ ထင္ရတာေပါ့ေလ။ ထင္ရေပမယ့္လည္း ဒီ ေကာလာဟလေတြက မၿငိမ္းသြားဘူး။ ဒႆဂီရိရဲ႕ နန္းေတာ္ထဲမွာ ေနမိတဲ့ မိဖုရားကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေကာက္သင့္သလား၊ မေကာက္သင့္ဘူးလား၊ အခ်ီအခ် ေျပာတာ ဆိုတာေတြက ဆက္ၿပီးေတာ့ ရွိေနတယ္။
ဆက္ၿပီးေတာ့ ရွိေနတဲ့ အခါက်ေတာ့ ရာမမင္းက သီတာမိဖုရားကို ျပည္နယ္ႏွင္ဒဏ္ ေပးလိုက္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ ျပည္သူ လူထုက သံသယရွိၿပီ ဆိုမွျဖင့္ သူဘယ္လိုပဲ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ရွိရွိ၊ ျပည္သူ လူထုရဲ႕ အလိုကို မဆန္႔က်င္ရဘူး တဲ့။ ဒါဟာ မင္းက်င့္တရားထဲမွာ တစ္ခုပါတယ္ မဟုတ္လား။ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အလိုကို မဆန္႔က်င္ရဘူး ဆိုၿပီး သီတာ မိဖုရားကို ျပည္ႏွင္ဒဏ္ ေပးလိုက္တယ္။
ျပည္ႏွင္ဒဏ္ ေပးလိုက္ေတာ့ သီတာမိဖုရားႀကီးဟာ ေတာထဲမွာ ေနရတယ္။ ေတာထဲမွာ ေနစဥ္ပဲ သူ႔ရဲ႕ အမႊာပူး သားေတာ္ေလး ႏွစ္ပါးကို ဖြားျမင္ေတာ္မူတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာတဲ့အခါက်မွ(က်မေသေသခ်ာခ်ာ မမွတ္မိဘူး) ေတာလိုက္ရင္းနဲ႔လား၊ ဘယ္လိုလားေတာ့မသိဘူး၊ ရာမမင္းသားရဲ႕ အမတ္ႀကီးမ်ားဟာ ဒီ သားေတာ္ေလး ႏွစ္ပါးကို အေၾကာင္းျပဳ ၿပီးေတာ့ ျပန္ေခၚတာေပါ့ေလ။ မိဖုရားႀကီးကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေခၚတယ္။
ျပန္ၿပီးေတာ့ ေခၚေပမယ့္ မိဖုရားႀကီးက အင္မတန္မွ စိတ္နာတယ္လို႔ ေျပာရမလားမသိဘူး။ သူဟာ ဒီေလာက္ေတာင္မွ ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းလ်က္နဲ႔ မီးထဲဝင္ျပၿပီးေတာ့ ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းပါတယ္ ဆိုတာကို ျပႏိုင္ခဲ့လ်က္နဲ႔ ရာမမင္းက သူ႔ဘက္ကေန မရပ္တည္ခဲ့ဘူး။ ျပည္သူလူထု တခ်ိဳ႔က ေဝဖန္တာကို လက္ခံၿပီးေတာ့ သူ႔အေပၚမွာ ဆက္ဆံတာ မတရားခဲ့ဘူးလို႔ သူ ျမင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သူ ဘယ္ေတာ့မွ မိဖုရား ျပန္မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။
သူဟာ ဒီလိုပဲ ျဖဴစင္တယ္ ဆိုတာ မွန္ရင္ သူ႔ရဲ႕ ဖခင္ျဖစ္တဲ့ ေျမႀကီးဟာ သူ႔ကိုျပန္ၿပီး သိမ္းပိုက္ပါေတာ့ ဆိုၿပီး အဓိ႒ာန္ လုပ္တဲ့အခါက်ေတာ့၊ က်မတို႔ ကေတာ့ ေျမòမိတယ္၊ မေကာင္းဘူးလို႔ ထင္တယ္ေနာ္။ ဒီလို အဓိပၸာယ္နဲ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ေျမႀကီးကေန ျပန္ၿပီးေတာ့ သိမ္းပိုက္တယ္ ဆိုတာ နည္းနည္း ျပန္ရွင္းျပရမယ္ဆိုရင္ က်မတို႔က ဗမာဆိုေတာ့ သီတာဟာ “ေရ” ၊ ဒါ့ေၾကာင့္ ေရနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ Sanskrit စကားအရ Sita ဆိုတာ ေရဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ မေရာက္ပါဘူး။ Sita ဆိုတဲ့အဓိပၸာယ္ဟာ သီတာရဲ႕ ခမည္းေတာ္ႀကီး ျဖစ္တဲ့ ဇနကၠမင္းႀကီးဟာ လယ္ထြန္ မဂၤလာ လုပ္ေနတုန္းမွာ လယ္ထဲကေန ဒီကေလး ငယ္ငယ္ေလး ထြက္လာလို႔၊ လယ္ထြန္ရင္းနဲ႔ထြက္လာတာမို႔ ထြန္ေၾကာင္းဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္။ Sita ဟာ “ပထဝီ ေျမႀကီးနတ္ရဲ႕ သမီးေတာ္” လို႔ ဒီလို သူတို႔ အယူရွိတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ သူ႔ရဲ႕ ဖခင္ ပထဝီ ေျမႀကီးဟာ သူ ႔ကိုျပန္ၿပီးေတာ့ လက္ခံေတာ္မူပါဆိုတာ က်မတို႔ အျမင္နဲ႔ ဆိုးလို႔ေျမျမဳိတာ မဟုတ္ဘူး ဆိုတာကို နားလည္ေအာင္ က်မ ရွင္းျပတာပါ။ အဲဒီေတာ့ ပထဝီ ေျမႀကီးရဲ႕ မင္းျဖစ္တဲ့ သီတာမိဖုရားရဲ႕ ဖခင္အစစ္က ျပန္ၿပီးေတာ့ လက္ခံယူရတယ္။ လက္ခံေတာ္မူေတာ့ အဲဒီမွာ ဇာတ္လမ္းက ၿပီးသြားတယ္။

ဒီေတာ့ ဇာတ္လမ္းက က်မတို႔ စဥ္းစားစရာ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္။ စဥ္းစားစရာ ရွိတယ္ ဆိုတာ ႏိုင္ငံေရး အျမင္နဲ႔ အမ်ားႀကီးစဥ္းစားစရာရွိတယ္။ ဒါက်မတို႔ အေရွ႕တိုင္းမွာ အင္မတန္မွ ၾသဇာလႊမ္းမိုးတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုျဖစ္တယ္။ က်မတို႔ အေရွ႕တိုင္းသူ၊ အေရွ႕တိုင္းသားေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ ရင့္က်က္သလဲ ဆိုတာကို ျပတယ္လို႔ က်မေတာ့ ဒီလိုပဲျမင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ သူဟာအျဖဴနဲ႔အမဲ၊ အေကာင္းနဲ႔အဆိုး ဒီလိုခ်ည္းပဲ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ ရာမမင္းရဲ႕ ခမည္းေတာ္ဆိုရင္လည္း ေကာင္းတာရွိတယ္၊ ဆိုးတာရွိတယ္။ အင္မတန္မွေကာင္းတဲ့မင္းႀကီး ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း သူ႔အျပစ္ေတြ ရွိခဲ့တာေၾကာင့္မို႔ ဒီအျပစ္ေတြရဲ႕ ဝဋ္ေၾကြးကို သူဆပ္သြားရတယ္။
ရာမမင္း ဆိုရင္လည္း အင္မတန္မွေကာင္းတဲ႔မင္းတစ္ပါးပဲ။ ဒါေပမယ့္လည္း တကယ္ ၾကည့္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ သူ႔ရဲ႕ မိဖုရားႀကီးအေပၚမွာ မွ်မွ်တတ မဆက္ဆံခဲ့ဘူး။ သီတာမိဖုရား ေျပာခ်င္တာက သူ ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းမွန္း သိရဲ႕ သားနဲ႔ သူမ်ားေျပာတာေတြ ဘာျဖစ္လို႔ နားေထာင္ရလဲ ဆိုတာကိုေျပာတာ၊ ဒီေတာ့ ဒါ က်မတို႔ အတြက္ အမ်ားႀကီး စဥ္းစားစရာ ျဖစ္တယ္။
ဒီမိုကေရစီဆိုတာ အေကာင္းႀကီးပဲ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိတယ္ဆိုေတာ့ ဒီကိစၥဟာ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အားနည္းခ်က္ တစ္ခုကို ေထာက္ျပတယ္လို႔ က်မ ေျပာခ်င္တယ္။ အမ်ားကေန အလကားသက္သက္ သြားပုတ္ေလလြင့္၊ အားအားယားယား ေျပာေနတဲ့ ကိစၥေတြဟာ တခါတေလ ဒီမိုကေရစီမွာလည္း လႊမ္းမိုးတတ္တယ္။ အဲဒီဟာေတြကို က်မတို႔ အမ်ားႀကီး သတိထားရမယ္။
က်မကေတာ့ ထင္တယ္။ အခုေခတ္ အေျခအေန ဆိုရင္ သတင္းစာေတြ ဘာေတြ ရွိၿပီးေတာ့ သတင္းစာ လြတ္လပ္ခြင့္ ရွိတယ္ဆိုရင္ သီတာမိဖုရားႀကီးဘက္က ေနၿပီးေတာ့ ေရးေပးမယ့္ သတင္းစာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိမွာပဲလို႔ က်မထင္တယ္။ အဲဒီလိုသာရွိခဲ့ရင္ သက္သက္ အားအား ယားယား အတင္း ေျပာေနတဲ ့လူေတြေၾကာင့္ ဒီမိဖုရားႀကီးဟာ ျပည္ႏွင္ဒဏ္အေပးခံရမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ က်မက ဒီလိုျမင္တယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သီတာမိဖုရား ဘက္ကေန ရပ္တည္တဲ့ သတင္းစာေတြက ေရးၾကမွာကိုး။ ‘ဘယ္ႏွယ့္ မီးထဲဝင္တာေတာင္မွ မေလာင္တဲ့ မိဖုရားဟာ မျဖဴစင္ဘဲ ရွိႏိုင္ပါ့မလား။ မင္းတို႔မွန္ရင္၊မင္းတို႔ရဲရင္၊ စြပ္စြဲေနတဲ့လူေတြ မီးထဲဝင္ၾက’ လို႔ ေျပာမွာေပါ့။ စြပ္စြဲေနတဲ့ လူေတြကေရာ မီးထဲကိုဝင္ျပရဲမလား။ ဝင္ရင္ေရာ သူတို႔ဟာ မီးမေလာင္ဘဲ ေနမလား။ ဒါေတြဟာ အမ်ားႀကီး စဥ္းစားစရာ ျဖစ္တယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ရာမဇာတ္ေတာ္ႀကီးဟာ ႏိုင္ငံေရးပညာ အမ်ားႀကီးပဲ ပါပါတယ္။ ဒါဟာ က်မတို႔ ဒီမိုကေရစီ လိုအပ္ တယ္ဆိုတာ က်မတို႔ အေရွ႕တိုင္း ယဥ္ေက်းမႈ အရ အေထာက္အထားေတြ အမ်ားႀကီး ျပႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီလို အဖက္ဖက္ကေပါ့ေလ ႏိုင္ငံေရး အျမင္နဲ႔ စဥ္းစားတဲ့ဇာတ္ေတြ ကမၻာမွာ နည္းပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ပံုျပင္ေတြ ဒ႑ာရီေတြ ဆိုရင္ ေနာက္ဆံုးမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရြင္နဲ႔ ၿပီးသြားတာတို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ စိတ္ညစ္စရာေကာင္းတဲ့ ဟာေတြ ဆိုရင္လည္း တစ္ေယာက္မွ မက်န္ေအာင္ အားလံုးရွင္းလင္း သုတ္သင္ပစ္လိုက္တာတို႔ ဒါေတြ ရွိတတ္ၾကတယ္။ ဒီလို အျဖဴနဲ႔ အမည္းတင္ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အျဖဴနဲ႔ အမည္းၾကားမွာ မီးခိုးေရာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိတဲ့ ဇာတ္မ်ိဳးဆိုတာ သိပ္ေခတ္မီတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အမွန္တရားဟာ ေခတ္မရွိဘူးရယ္လို႔ ဘယ္ေတာ့မွမျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်မတို႔ လိုခ်င္တဲ့စနစ္ဟာ ကမၻာႀကီးတည္သ၍ ဒီစနစ္မ်ဳိးဟာ လိုလားအပ္တဲ့ စနစ္မ်ိဳးကို ျဖစ္မွာပဲ။
ဒီစနစ္ဟာ ျပည္သူေတြကို အကာအကြယ္ေပးတဲ့ စနစ္လည္းျဖစ္တယ္၊ အစိုးရမ်ားကို ကာကြယ္ေပးတဲ့ စနစ္လည္း ျဖစ္တယ္။ တခ်ဳိ႔ အစိုးရေတြဟာ ဒီလို ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို မႏွစ္သက္ဘူး၊ ျပည္သူလူထုကိုသာ အကာအကြယ္ ေပးတဲ့စနစ္လို႔ သူတို႔ထင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ဟာ လူတိုင္းလူတိုင္းကို အကာအကြယ္ေပးတဲ့ စနစ္ပါ။
က်မတို႔ကို တခ်ိဳ႔ကေမးတယ္၊ ဒါလည္း အားလံုး သိေနတဲ့ ကိစၥႀကီးပါ။ ဒီမိုကေရစီ တက္လို႔ရွိရင္ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါကို ကလဲ့စားေခ်မွာလား၊ ေမးတယ္။ က်မက ေျပာတယ္၊ ကလဲ့စားေခ်တယ္ ဆိုတာ က်မတို႔ရဲ႕ “မူ” လည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒီမိုကေရစီအရ ကလဲ့စား ေခ်ခ်င္တိုင္း လိုက္ေခ်လို႔ရတာ မဟုတ္ဘူး။ တရားမွ်မွ်တတ လုပ္ရတာ။
အခု ေျပာခ်င္တာက “အေရွ႕တိုင္း ဒီမိုကေရစီ”။ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရး ျပည့္ဝတဲ့ ဒီမိုကေရစီကို ဆိုလိုခ်င္တာ။ အေနာက္တိုင္း ဒီမိုကေရစီထက္ ပိုၿပီးေတာ့ ေမတၱာတရားနဲ႔ ျပည့္ဝတဲ့ ဒီမိုကေရစီလို႔ ဒီလိုက်မတို႔ ျမင္ခ်င္ပါတယ္။ အားလံုးအတြက္ ေကာင္းတဲ့စနစ္ ျဖစ္ရမယ္။
တခ်ိဳ႔ကဆိုရင္ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အဓိပၸာယ္ကို နားမလည္ဘူး။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရကို နားမလည္ဘူး။ အတိုက္အခံမ်ားဟာ တိုက္တယ္ ခိုက္တယ္ဆိုတာဟာ အာဃာတတရားနဲ႔ ဖ်က္ဆီးခ်င္လို႔ တိုက္တယ္လို႔ ထင္ၾကတယ္။ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ ကိုယ္ႏႈိင္းတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ အဲဒီလို စိတ္ေတြကလည္း အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာ လံုးလံုး မဟုတ္ဘူး။ အတိုက္အခံမ်ားရဲ႕ အလုပ္ကိုက အစိုးရ မမွားေအာင္ လုပ္ဖို႔ပဲ။
အစိုးရ မမွားေအာင္ဆိုေတာ့ အစိုးရ မွားေနတာေတြကို ေထာက္ျပရမယ္။ ေထာက္ျပမွသာလွ်င္ မမွားေအာင္ လုပ္ႏိုင္မွာေပါ့။ ကိုယ္ ဘာမွားမွန္း မသိဘူး၊ ဒါမွမဟုတ္ သိရင္လည္း ဘယ္သူမွ မေျပာရဲဘူးဆိုရင္ ဆက္ၿပီးေတာ့ မွားေနမွာေပါ့။ ဒီေတာ့ က်မတို႔က အတိုက္အခံဆိုေတာ့ အတိုက္အခံအလုပ္ပဲ လုပ္မွာပဲ။ ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္မွာပဲ။ ဒီလိုလုပ္တာဟာ က်မတို႔ကေတာ့ အာဃာတစိတ္နဲ႔ လုပ္တာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ႏွလံုးသားထဲမွာ အာဃာတ အင္မတန္မွမ်ားေနတဲ့ လူေတြကေတာ့ ယံုမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါကိုေတာ့ က်မတို႔ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီႏွလံုးသားထဲက အာဃာတေတြကို ေဖ်ာက္လိုက္ပါလို႔ ဒါပဲေျပာႏိုင္တယ္။ ေဖ်ာက္လိုက္ရင္ေတာ့ ယံုႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေတြကို ၾကည့္ရင္ ဒါကိုသိႏိုင္ပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္ခင္ ေနာင္ဂ်ိန္ ေနာင္ဂ်ိန္ ခ်ေနတဲ့သူမ်ားဟာ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးေတာ့ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ၿပီး၊ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔တဲ့သူမ်ားပီပီ ဆက္ဆံၾကတာပါပဲ။ ဒါ ဒီမိုကေရစီ စိတ္ဓာတ္ပဲ။ က်မတို႔ အေရွ႕တိုင္းယဥ္ေက်းမႈအရ ဒီလို လူပီပီ ေနတဲ့စနစ္ကို အင္မတန္မွ လိုလားပါတယ္။ လူေတြကိုလူလို ဆက္ဆံတဲ့ စနစ္ကို အင္မတန္မွ လိုလားပါတယ္။ ျပည္သူလူထုကို တန္ဖိုးထားတဲ့ စနစ္ကို က်မတို႔အေရွ႕တိုင္းက အင္မတန္မွ လိုလားပါတယ္။ ။

(မွတ္ခ်က္ - ၁၉၉၅/၉၆ ခုႏွစ္ မိန္႔ခြန္းမ်ားမွ ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပပါသည္။)




Nuk ka komente: